Köszöntés

"Nézzünk áhítattal minden munkára,
mit emberi kéz végzett,
a legkisebbre is:
mert minden munkában
titokzatos zene,
a dolgos kezek muzsikája hallik."
(Fritz Wolke)

Tizenhét évesen varrtam magamnak az első táskát, de hosszú idő telt el azután, mire rájöttem, hogy mások éppen olyan szívesen hordják amit varrok, mint én.
Ma már fő tevékenységként varrok. Az általam készített dolgok amellett, hogy szépek, mindig valami funkciót töltenek be, hasznosak saját részre vagy ajándéknak. Főbb termékcsoportjaim: táskák, táskába való kiegészítők,szatyrok, könyvborítók, lakástextil: takarók, párnák, terítők, fali tárolók, alátétek.
2014-ben elhatároztam, hogy életem hátralévő részében nem akarok dolgozni! - mert aki a hobbijából él, az soha nem dolgozik.
Elérhetőségeim: ombolicu kukac gmail.com
tel: 06207722240

2012. november 1., csütörtök

A hét termése: festett anyagok és táskaözön

Üdv nektek, Zsuzsi vagyok. Most én írok, mert anyu éppen.... varr. Meglepő módon... :)
Az őszi szünetet illetve a pár napos ünnepet rendesen kihasználjuk alkotásra. Anyu kapott  megrendelést  két táskára meg egy ágytakaróra. A takaró kézzel festett anyagokból készül, melyeket tegnapelőtt festettem. Egyelőre csak állnak, várják a sorukat szépen megfestve, mert anyu épp a hatodik táskát varrja a héten. Erre még visszatérünk, előbb megmutatom a festett anyagokat. A megrendelés egy igazán "csajos" ágytakaróra szólt, de konkrét megkötések nélkül. Azt találtuk ki, hogy színvilágnak a fagyi színeit választottuk, halványsárga, barackvirág, mentazöld, lila... A szokásos egyszerű por állagú textilfestékeket használtam, de meglehetősen nagy hígításban. A zöld még így is túl sötét lett, de azért valahova használható lesz. A vaníliasárgával egy csomót bajlódtam, mivel ilyen színű festéket nem lehet kapni. Kevernem kellett, így összesen ötféle árnyalat sikerült belőle. Szerencsére egy hozzáértő barátunk segített, azt mondta, egy csepp zöldet tegyünk bele. Nekem kicsit furcsa volt, de megpróbáltam, a napsárgába kevés narancssárgát és még evesebb zöldet kevertem. Persze az arányokat nagyon nehéz eltalálni, hiszen a szín intenzitása nemcsak a festék és a víz arányától függ, hanem a víz hőmérsékletétől, a textil fajtájától, hogy meddig áztatom, meddig sütögetem, kihűl-e a levében vagy forrón kiöblítem... Mindenesetre egy kis zöld festékkel tényleg sikerült vaníliás árnyalatot elérni! A barackvirágszínűből is festettem sötétebbet-világosabbat. Nagyon szerettem volna valami halvány mentazöldet és jól elképzeltem, hogy almazöld és türkiz keverékéből milyen jó lesz. Így is lett, nagyon jól sikerült eltalálni az arányokat. Ritkán sikerül ennyire jól egy festési elképzelés. A lilákkal is kísérleteztem, a halványabb szín festékébe csepegtettem egy kis türkiz festéket, így kicsit kékesebb lett a lila. Nahh, ragozhatnám még a műhelytitkokat, de inkább megmutatom az eredményt. :)

A színskála



Barack, lila, menta. Szerintem szép... :)


Ezek a vaníliák... :)

Két barack sötétzöld háttérrel
Ezzel nagyjából párhuzamosan anyu elkezdte varrni a táskákat. Először két barnát, az egyiket sárgás egyszínű, a másikat mintás béléssel. Az egyik megrendelésre készült, a másik eladó.








Nade ez mind semmi! Anyu rátalált egy új fazonra, amiből sorozatgyártás lesz. Szabtam belőle egy csomót, most készül a negyedik épp, de az első hármat megmutatom.
Mindhárom anyagot régóta tettük-vettük itthon, nem igazán volt meg a helyük, de most megtalálták életük célját! :) A bordó anyag fényes, elegáns, kicsit aranyos-sárgás szálakkal. A csipke és a gombok egészen feldobják. Mágnespatenttal zárul, van belül egy csomó zseb, szóval tök praktikus. :)
A másik táskán a szitakötőre én beszéltem rá anyut, nem könnyen adta be a derekát, de nagyon szép lett. Annyira megtetszett, hogy le is stoppoltam, úgyhogy most már az enyém! :D
A harmadik táskát anyu magának varrta, hogy legyen egy szép fekete táskája. Kisebb búvárexpedíció ereményeképp halásztam ki az anyagtengerből a bélés anyagát, a fekete-fehér pöttyöset, ami "lánykorában" blúz volt. A lehajtójára egy fehér sokszirmú virág került, amit én csináltam. A közepén fényes fekete gomb... Nagyon feldobja a táskát. Jöjjön a lényeg, a képek:
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése