Köszöntés

"Nézzünk áhítattal minden munkára,
mit emberi kéz végzett,
a legkisebbre is:
mert minden munkában
titokzatos zene,
a dolgos kezek muzsikája hallik."
(Fritz Wolke)

Tizenhét évesen varrtam magamnak az első táskát, de hosszú idő telt el azután, mire rájöttem, hogy mások éppen olyan szívesen hordják amit varrok, mint én.
Ma már fő tevékenységként varrok. Az általam készített dolgok amellett, hogy szépek, mindig valami funkciót töltenek be, hasznosak saját részre vagy ajándéknak. Főbb termékcsoportjaim: táskák, táskába való kiegészítők,szatyrok, könyvborítók, lakástextil: takarók, párnák, terítők, fali tárolók, alátétek.
2014-ben elhatároztam, hogy életem hátralévő részében nem akarok dolgozni! - mert aki a hobbijából él, az soha nem dolgozik.
Elérhetőségeim: ombolicu kukac gmail.com
tel: 06207722240

2012. szeptember 5., szerda

A csíkosak

Ma be szeretném mutatni a csíkos családot. A kiállításon nagy sikere volt csakúgy, mint itthon a család körében a készítés alatt és után. Három táska azonos technikával, különböző színekben és egészen más arculattal. Azzal kezdtem az egészet úgy 3 héttel ezelőtt egy késő délután, hogy összedaraboltam 2 méter lepedővásznat egyforma hosszú, kb 25 cm széles csíkokra és egymáshoz illő színeket festettem - sokat. Annyira belejöttem a festésbe, hogy nem elégedtem meg a festékek természetes színével, hanem elkezdtem összeöntögetni a maradék festékeket, higítani, majd még sötétíteni. Egy-egy kis darab anyagon tesztelve, hogy milyen lesz. Amikor már megfelelőnek találtam a színt, akkor egy-egy vászon darabot belegyűrtem egy tepsibe és rálötyköltem a festékes lét esetenként két-három fajtát is. Ebből aztán gyönyörű színes anyagok születtek. Vasalás, száradás, majd újabb vasalás után külön válogattam a színeket, hogy melyiket melyikkel varrom össze. A terv meg volt a fejemben, hogy három csíkos táska lesz. Összeválogattam a három táskához való anyagokat - természetesen nem került bele mindegyik abból, amit festettem, csak amit illőnek találtam. Összevarrtam a csíkokat, levasaltam és szedvicseltem. Elsőként a szürkét kezdtem el varrni, mert annyira jól nézett ki. Annál is inkább tetszett, mivel még szürke anyagokat eddig nem festettem. Egy este összedobtam a táska alapját, megtűztem a már ismert csigavonalas mintával. Nem tudtam letettni, fél éjszaka varrtam, míg táska formát kapott. Látnom kellett mielőbb az eredményt. Elégedett voltam vele. Elegáns lett.



                                           A szürke elegáns természetes fénynél


A szürke elegáns lámpafénynél - talán a színei itt  élethűbbek.

Készült hozzá egy szemüvegtok is

Itt pedig a szürke kollekció a kiállításon: táska, neszi, szemüvegtok

Másodiknak a zöld csíkos készült el. Egy kicsit dilemmáztam a színekkel. Nem szerettem volna, ha sok átfedés van a táskák színei között. Ebbe egy nagyon sötét zöld is került, ami egészen a letűzés pillanatáig kilógott a sorból, de annyira jó szín volt, hogy bele kellett tennem. A tűzéskor viszont - mivel olyan színnel tűztem, mint a sötétzöld anyag,  nagyon nagy összhang lett köztük. Teljesen elvarázsoltak a színei. Hasonlóan jártam vele is, mint a szürkével nem tudtam félkészen letenni. Látnom kellett készen. Nem csalódtam. Zsuzsinak is nagyon elnyerte a tetszését, vagánynak nevezte.  Érdekessége ennek a táskának, hogy a sötét zöld színt sehogy sem tudtuk megismételni, pedig nagyon szerettem volna még egy darabot belőle. Valószínűleg több féle színt öntöttem össze, amikor festettem.
A vagány zöld készülőben a varrógépen

A vagány zöld a kiállításon a kiegészítőkkel együtt. Neszi és papírzsepi tartó van hozzá

A vagány zöld a lemenő nap fényében

... és ugye közelről is jól mutat?

Utolsóként készült a csíkos család nőiesnek keresztelt tagja nagyon kedves meleg színekből. Ezt a színösszeállítást már láthattátok itt a blogon, a nyár elején magamnak varrtam egy hasonlót. Egész nyáron hordtam és még mindig tetszik. Mivel teszteltem rendesen, ezért állíthatom, hogy nem kínai vacak. Sehol nem foszlik, sehol nem bomlott fel a varrás, pedig nem kíméltem. A motor kosarába téve, vagy akár vállra akasztva hozom-viszem. A teherbírása sem semmi, a délutáni bevásárlás tartalmát simán bele merem rakni.

 A nőies táska tűzés alatt. Ezt már egy korábbi bejegyzésben láthattátok
 Elkészült a nőies csíkos két kiegészítővel: zsepitartó és neszeszer
 A nőies csíkos a kiállításon
 ... szabadban...
 ... közelebbről
Ezek az igazi színei.
A táskák belül kaptak egy ketté osztott zsebet mobilnak, bérletnek vagy bármi másnak. Ezen kívül amint a képeken látszik kiegészítők tartoznak hozzá. A táskák megvásárolhatók. Áruk kiegészítőkkel együtt darabonként 4.500 Ft.

                                                   Hárman együtt


                                             A fotózás komoly ellenőrzés mellett történt:)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése