Köszöntés

"Nézzünk áhítattal minden munkára,
mit emberi kéz végzett,
a legkisebbre is:
mert minden munkában
titokzatos zene,
a dolgos kezek muzsikája hallik."
(Fritz Wolke)

Tizenhét évesen varrtam magamnak az első táskát, de hosszú idő telt el azután, mire rájöttem, hogy mások éppen olyan szívesen hordják amit varrok, mint én.
Ma már fő tevékenységként varrok. Az általam készített dolgok amellett, hogy szépek, mindig valami funkciót töltenek be, hasznosak saját részre vagy ajándéknak. Főbb termékcsoportjaim: táskák, táskába való kiegészítők,szatyrok, könyvborítók, lakástextil: takarók, párnák, terítők, fali tárolók, alátétek.
2014-ben elhatároztam, hogy életem hátralévő részében nem akarok dolgozni! - mert aki a hobbijából él, az soha nem dolgozik.
Elérhetőségeim: ombolicu kukac gmail.com
tel: 06207722240

2014. január 23., csütörtök

Falvédő







Karácsonyra rendelésre varrtam kislány szobába falvédőt. A kérés az volt, hogy lovacskás legyen rózsaszín szegéllyel.
Adott volt a méret és a kép főszereplői. Két hétig gondolkoztam rajta, tervezgettem, anyagokat szedtem össze hozzá, ami bonyhádi viszonylatban nem is olyan kis feladat. Elképzelésem volt a zöld árnyalatairól, a kékről, a rózsaszínről, de végül az igényeket a lehetőségekhez igazítottam. 
Kerestem a neten lovas rajzokat, azok közül kiválasztottam egyet, aminek a mérete nem volt megfelelő, így segítséget kértem a megrendelőtől, akik felnagyította. Több csigás és sünis képet nyomtattam, a csigát sikerült kiszabni és felvarrni, de a süni akárhányat kiszabtam nem tetszett, ezért lemaradt a képről. Varrtam helyette virágokat. Karácsony előtt néhány nappal készült el a falvédő.








Akkor készült róla ez a kép. Mivel én már nem voltam itthon, így emailben jött az üzenet, hogy a falvédő 6 cm-rel kisebb lett, mint amit rendeltek. Akkor gondoltam végig, hogy az elkészült munkát nem mértem le. Szabáskor rászámoltam a varrásráhagyásokat, de nem számoltam rá azt, amit a bélés fölvesz. Nos ebben az esetben 160 cm helyett 154 cm lett, tehát 6 cm-t simán fölvett a bélés. Bosszantott és ugyanakkor sajnáltam a kislányt, akinek ez volt a karácsonyi ajándék és már azonnal a helyén akarta volna látni... Ezért megígértem, hogy megtoldom 6 cm-rel.
Másfél héttel ezelőtt elhozták, hogy javítsam ki.  Napokig kiterítve állt a varrószoba heverőjén. Körül jártam, újra meg újra megnéztem, hogy hol fogom megbontani, hova és mit toldok bele. Ekkor jött az öltet, hogy nem a szegélyt toldom, hanem a szélére még egy fa motívumot varrok és ez fogja kiadni a 6-10 cm-t. Ez sem volt egyszerű, mert fenyőfát szerettem volna rávarrni, de itthon nem volt ilyen anyagom, a boltot meg nem olyan egyszerű akármikor nyitva találni. Amikor dolgozom, ő is akkor van nyitva, amikor ráérnék, akkor zárva van... Szóval napokig hajkurásztam, mire sikerült elcsípni és megvettem a fenyő zöld pamutvásznat. Mivel én hobbivarró vagyok, nagyon nehéz határidőre varrni. Két délután összehoztam és íme az eredmény:







h

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése