Köszöntés

"Nézzünk áhítattal minden munkára,
mit emberi kéz végzett,
a legkisebbre is:
mert minden munkában
titokzatos zene,
a dolgos kezek muzsikája hallik."
(Fritz Wolke)

Tizenhét évesen varrtam magamnak az első táskát, de hosszú idő telt el azután, mire rájöttem, hogy mások éppen olyan szívesen hordják amit varrok, mint én.
Ma már fő tevékenységként varrok. Az általam készített dolgok amellett, hogy szépek, mindig valami funkciót töltenek be, hasznosak saját részre vagy ajándéknak. Főbb termékcsoportjaim: táskák, táskába való kiegészítők,szatyrok, könyvborítók, lakástextil: takarók, párnák, terítők, fali tárolók, alátétek.
2014-ben elhatároztam, hogy életem hátralévő részében nem akarok dolgozni! - mert aki a hobbijából él, az soha nem dolgozik.
Elérhetőségeim: ombolicu kukac gmail.com
tel: 06207722240

2015. február 6., péntek

Az új takaróm - Zsuzsi bejegyzése

Üdv nektek ismét a rongyoszsákból! :)


Régen jelentkeztünk már, de nehogy azt higgyétek, hogy tétlenek voltunk. Az adventi vásár után új ötletek, új tervek bontakoztak ki, és el is kezdtünk ezek megvalósítását. Amiről ma írok, az inkább mellékvágánynak mondható ehhez képest, de mindenképp az új ötletek ihlették. Nem csigázlak tovább, mostanában csodaszép takarók készülnek a rongyoszsákból. Már egy ideje fontolgattuk Anyuval, hogy nagyobb fába kellene vágni azt a fejszét, ami látványosabb, grandiózusabb. Ugyan varrt már néhány takarót (itt, itt és itt olvashattok róluk), de emlékszem, ezek mindegyike nagyon nehéz szülés volt. Azt éreztem, hogy fél a patchwork blokkoktól. 


Mígnem addig dumáltam, hogy elkezdett inspiráló videókat nézni, és mire legközelebb hazajöttem, elkészült egy takaró előlapja, egy párna, és még egy csomó blokk csak úgy próbaként. Anyu rájött, hogy ez megy neki. (Jeeeeeee :D ) Volt is közöttük egy olyan, ami különösen tetszett. 
Kicsit szabálytalan, kicsit bohém, sokféle anyagból, pont illett abba a koncepcióba, amit még kb decemberben kitaláltam. Akkor ugyanis összeválogattam egy köteget olyan anyagokból, melyek már hónapok-évek óta hánykódtak és foglalták a helyet a varrószobában. Pasztellszínűek, drapposak, rózsaszínek, sárgák, köztük a legtöbb csak egy jól sikerült mintájú ágynemű. És összeállt minden. Az anyagok, a minta...



 Ahogy az lenni szokott, anyu kicsit szkeptikus volt. Ezek túl egyformák, nem kellene bele valami kontraszt? Kockás anyagok vagy egyszínű, vagy valami? Neeem. Oké, de akkor a blokkokat mivel választjuk el? Nyersszínű anyaggal? Semmivel, a blokkok egymás mellett lesznek. Megterveztük a takarót, kiszabtuk és összeraktuk a blokkokat. És anyu összevarrta, és láss csodát, ez nagyon szép lett! :) Készült hozzá egy éneklő madárkás párna is.

Sajnos ma zuhog a hó és szürke az ég, így a képek is szürkék lettek... De megpróbálom később majd napfényben is.


Az egészből az lett a konklúzió, hogy kettőnknek egész más a stílusa, ha foltvarrásról van szó. Anyu a letisztult kontrasztokat szereti, én szívesen zsúfolok össze sok mintás anyagot, de igazából mindkét elképzelés megállja a helyét. Nemsokára láthattok majd olyan takarókat, amik anyu ízlése szerint készültek! Tegnap este is készült egy előlap ugyanezzel a blokkal, de majd látjátok, mennyire más hatást kelt! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése