Köszöntés

"Nézzünk áhítattal minden munkára,
mit emberi kéz végzett,
a legkisebbre is:
mert minden munkában
titokzatos zene,
a dolgos kezek muzsikája hallik."
(Fritz Wolke)

Tizenhét évesen varrtam magamnak az első táskát, de hosszú idő telt el azután, mire rájöttem, hogy mások éppen olyan szívesen hordják amit varrok, mint én.
Ma már fő tevékenységként varrok. Az általam készített dolgok amellett, hogy szépek, mindig valami funkciót töltenek be, hasznosak saját részre vagy ajándéknak. Főbb termékcsoportjaim: táskák, táskába való kiegészítők,szatyrok, könyvborítók, lakástextil: takarók, párnák, terítők, fali tárolók, alátétek.
2014-ben elhatároztam, hogy életem hátralévő részében nem akarok dolgozni! - mert aki a hobbijából él, az soha nem dolgozik.
Elérhetőségeim: ombolicu kukac gmail.com
tel: 06207722240

2015. február 10., kedd

Párnák

Ahogy Zsuzsi írásából kiderült nagyobb dolgokat alkotok mostanában. Nem hagyok fel teljesen a táskák és kiegészítők varrásával, de kacsingatok a takarók, párnák, falvédők felé. Újabb szárnypróbálgatásom eredménye ez a három párna, amit most bemutatok.

Elsőként a nappaliban lévő két párnát szerettem volna újabbra cserélni. Mivel zöld a garnitúra, ezért sajna nem készülhetett kékfestő - pedig most az a kedvenc!

Valahol láttam ehhez hasonló párnát  más színvilággal nagyon megtetszett és megterveztem, megvarrtam.

 Egyszerű, rendezett képet mutat talán azért is tetszett annyira. Nyers lenvászonra lila tulipánok és szivecskék. Az applikáció hagyományos módon készült - vetexet vasaltam a mintára és sűrű cikk-cakk öltéssel rátűztem a lenvászonra.


A másik kedvenc színem mostanában ez a bordó, rózsaszín, piros. Virágos, pöttyös és kockás kivitelben is nagyon mutatós. Egy takaró készül ezekből a színekből - később írok róla - a maradékaiból varrtam ezt a párnát. A szív itt sokkal nagyobb és a technika is más! A vetexet ez alkalommal ragasztós felével színére tűztem rá, a közepét felhasítva kifordítottam és rávasaltam az anyagra. Ezzel a minta széle gyönyörűen eldolgozva, nem foszlik ki. Sajnos a gépemen nincsen pelenkaöltés, mert azzal lett volna az igazi, ezért egy hozzá hasonló öltéssel varrtam körbe. 



A párna másik dísze az angol szegély, amit öt sor egyenes öltéssel varrtam le. 
Mindkét párnánál az előlapot flízzel erősítettem meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése